Zarządzenie Nr 5/23 Wójta Gminy Adamów z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację w 2023 roku zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej

30 stycznia 2023

Zarządzenie Nr 5/23 Wójta Gminy Adamów z dnia 30 stycznia 2023 r.

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację w 2023 roku zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.), art. 4 ust. 1 pkt. 17, art. 11 ust. 2, art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2022 poz.1327 z późn. zm.) i Uchwały NR XLVII/338/22 RADY GMINY ADAMÓW z dnia 6 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023, zarządzam co następuje:

§ 1.1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację w 2023 roku zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

2. Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie wsparcia wykonywania zadań publicznych przez udzielenie dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

3. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik do Zarządzenia.

§ 2. Ogłoszenie o konkursie publikuje się: w Biuletynie Informacji Publicznej  (www.adamow.bip.lubelskie.pl), na stronie internetowej Urzędu (www.adamow.pl)  i zamieszcza na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Adamów.

§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierza się pełnomocnikowi ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Adamów

 /-/ Karol Ponikowski

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 5/23 Wójta Gminy Adamów z dnia 30 stycznia 2023r.

 Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 17, art. 11 ust. 2, art. 13 ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2022 poz. 1327 ze zm.) i Uchwały NR XLVII/338/22 Rady Gminy Adamów z dnia 6 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023 (Dz. Urz. Woj. Lub. 2022.6712)

Wójt Gminy Adamów o g ł a s z a otwarty konkurs ofert na realizację w 2023 roku zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej

 

I. Rodzaj zadań publicznych: wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej realizowane w szczególności poprzez:

  1. organizację szkolenia i współzawodnictwa sportowego w zakresie piłki nożnej dla mieszkańców Gminy Adamów;
  2. organizację różnego rodzaju imprez lub zajęć sportowo-rekreacyjnych promujących aktywność fizyczną wśród mieszańców Gminy Adamów.

Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych ofert w wyżej wymienionym zakresie.

Celem zadań jest zwiększenie aktywności fizycznej mieszkańców Gminy Adamów oraz tworzenie warunków do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Oczekiwane rezultaty realizacji zleconych zadań:

– liczba uczestników realizacji zadania.

– liczba godzin realizacji zajęć/imprez, treningów sportowych.

Wyżej wymienione rezultaty są obligatoryjne dla każdego zadania. Zadanie uznaje się za rozliczone w przypadku osiągnięcia min. 80 % rezultatów (dla każdego osobno).

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań: 95 000 zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych).

III. Zasady przyznawania dotacji:

  1. Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadania na terenie i na rzecz mieszkańców Gminy Adamów.
  2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  3. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowo wypełnione, złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym w ogłoszeniu.
  4. Wybór oferty nie jest gwarancją przyznania środków finansowych w wysokości określonej ofertą.
  5. Oferent musi zapewnić wkład własny nie mniejszy niż 1 % całości zadania.
  6. Dotacja zostanie przyznana w oparciu o ocenę kalkulacji sporządzoną przez podmiot przyjmujący do realizacji zadanie publiczne, wielkość środków własnych przeznaczonych na realizację zadania i zakres rzeczowy zadania.
  7. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W przypadku powierzenia realizacji zadania podmiot zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania. Nie dostarczenie korekty w ciągu 7 dni od podania oficjalnych wyników rozumie się jako rezygnację z dotacji.
  1. Podmiot, któremu przyznano dotację zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.
  2. Środki uzyskane z dotacji na realizację zadań publicznych mogą być wykorzystywane na:
  • zakup materiałów niezbędnych dla wykonania zadania, np. materiały biurowe, nagrody, sprzęt niezbędny do realizacji zadania;
  • usługi, np. poligraficzne, pocztowe, telekomunikacyjne, transport, wynajem obiektów, urządzeń, sprzęty, zakwaterowanie, wyżywienie, itp.;
  • koszty personelu realizującego zadania (na podstawie umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło, itp.);
  • inne koszty poniesione na realizację zadania, np. ubezpieczenia imprez, media, czynsz, koszty szkoleń i treningów, obsługa sędziowska, koszty promocji przedsięwzięcia;
  1. Środki uzyskane z dotacji nie mogą być wykorzystywane na:
  • zakup gruntów, lokali lub budynków;
  • spłatę odsetek od kredytów i pożyczek;
  • wydatki inwestycyjne;
  • finansowanie kar regulaminowych i umownych.
  1. W ramach jednego zadania może być wybrana więcej niż jedna oferta.
  2. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Adamów.

IV. Terminy i warunki realizacji zadania:

  1. Do konkursu mogą być składane oferty zadań, które rozpoczynać się będą od dnia podpisania umowy, a kończyć nie później niż 31 grudnia 2023 r.
  2. Warunki realizacji zadania zostaną określone umową.
  3. Czas realizacji zadania powinien obejmować okres: przygotowania, przeprowadzenia, zakończenia i jego rozliczenia.
  4. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, w sposób celowy, zgodnie z zawartą umową.
  5. Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami o 20 % z zachowaniem danego kosztu oraz nie dodając nowego, z zastrzeżeniem kosztów osobowych, w których dopuszczalna wysokość przesunięć może wynosić 10 % (dot. wynagrodzenia trenerów, księgowych itp.). Zmiany do wyżej określonych poziomów nie wymagają aneksu do umowy.
  6. Oferent w ramach realizacji zadania publicznego zobowiązany jest do spełnienia minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062).

V. Termin i warunki składania ofert:

  1. Oferty należy składać w osobiście kancelarii Urzędu Gminy Adamów, ul. Kleeberga 5, 21-412 Adamów lub drogą pocztową (o ważności oferty decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy Adamów) w terminie do dnia 23 lutego 2023 r. do godz. 1500.
  2. Ofertę należy złożyć na formularzu wniosku zgodnym z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  3. W przypadku składania oferty osobiście wnioskodawca otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentu z datą jego przyjęcia na własnym egzemplarzu (kopii oferty). Wnioski złożone w inny niż opisany wyżej sposób nie będą rozpatrywane.
  4. Ofertę i oświadczenia składane wraz z ofertą muszą podpisać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu lub podmiotów i składania oświadczeń woli w jego imieniu. Jeżeli osoby uprawnione nie posiadają pieczątek imiennych, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem w sposób czytelny z podaniem pełnionej funkcji.
  5. Oferta, która wpłynie po terminie nie będzie objęta procedurą konkursową.
  6. W celu usprawnienia przeprowadzenia procedury oceny złożonych ofert oraz późniejszego przygotowania umów – oferent może złożyć następujące dokumenty:
  • kopia statutu stowarzyszenia,
  • aktualny dokument potwierdzający status prawny Oferenta (-ów) i umocowanie osób go reprezentujących – o ile nie jest on dostępny w internetowej wyszukiwarce Podmiotów Krajowego Rejestru Sądowego (np. wpis do rejestru stowarzyszeń w Starostwie Powiatowym),
  • oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz ze wskazaniem numeru konta oferenta,
  • dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu Oferenta lub Oferentów, w przypadku oferty wspólnej (pełnomocnictwo) – w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu(-ów) składającego(-ych) ofertę niż wynikający z KRS lub innego, właściwego rejestru;
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – w przypadku udzielenia pełnomocnictwa do reprezentacji (nie dotyczy Organizacji OPP);
  • w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach i wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, dekret powołujący na proboszcza lub inną funkcję, upoważniający do składania oświadczeń i zaciągania zobowiązań;
  • umowa o wspólnej realizacji zadania (w przypadku złożenia oferty wspólnej).
  1. Kopie oryginalnych dokumentów muszą zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” wraz datą i czytelnym podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu, zgodnie z zapisami właściwego dokumentu określającego sposób reprezentacji podmiotu.
  2. Biorąc pod uwagę ryzyka i zagrożenia dotyczące sytuacji epidemicznej związanej z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 oraz wynikającymi z tego faktu ograniczeniami, realizacja działań opisanych w ramach oferty zgłaszanej do konkursu musi uwzględniać spełnienie wszelkich aktualnych wymagań związanych z bieżącą sytuacją epidemiczną, zgodnie z obowiązującymi i systematycznie aktualizowanymi przepisami o ograniczeniach, nakazach i zakazach określonych w związku z wystąpieniem stanu epidemii w Polsce.

VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy rozpatrywaniu ofert.

  1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od ostatniego dnia terminu składania ofert.
  2. Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert oraz ich kwalifikacji do otrzymania dotacji dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Adamów. Formularz oceny formalnej oferty stanowi Załącznik nr 1 do ogłoszenia. Formularz oceny merytorycznej stanowi Załącznik nr 2 do ogłoszenia.
  3. Oferta nie spełniająca wymagań formalnych podlega odrzuceniu.
  4. Przy rozpatrywaniu ofert zostaną wzięte pod uwagę:
  • możliwość zrealizowania zadania przez podmiot składający ofertę;
  • przedstawiona w ofercie kalkulacja kosztów i harmonogram realizacji zadania;
  • proponowana jakość zadania i kwalifikacje osób zaangażowanych w projekt;
  • udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł;
  • wkład rzeczowy, osobowy, świadczenia wolontariuszy i praca społeczna zadeklarowana w ofercie;
  • dotychczasowe osiągnięcia i wiarygodność oferenta;
  • ilość uczestników i beneficjentów zadania oraz zasięg przedsięwzięcia.
  1. Konkurs rozstrzyga Wójt Gminy Adamów po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej. Decyzja Wójta Gminy o przyznaniu dotacji jest podstawą do podpisania umowy zawierającej szczegółowe i ostateczne terminy oraz warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
  2. Od podjętej decyzji nie przysługuje odwołanie.
  3. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną w ciągu 14 dni licząc od ostatniego dnia składania ofert przez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Adamowie oraz opublikowane na stronie internetowej Urzędu Gminy Adamów:  adamow.bip.lubelskie.pl oraz www.adamow.pl

VII. Informacja o zrealizowanych zadaniach w ramach otwartego konkursu ofert w latach poprzednich:

2021 r. – 81 500 zł, w tym organizacje pozarządowe 81 500 zł

2022 r. – 90 500 zł, w tym organizacje pozarządowe 90 500 zł

Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać: pod numerem telefonu: 25 755 31 40 lub w pokoju nr 1 (parter) Urzędu Gminy Adamów.

 

Wójt Gminy Adamów

 /-/ Karol Ponikowski

Pliki źródłowe:

Zarządzenie …PDF

Ogłoszenie …PDF

Urząd Gminy Adamów

Adres ul. gen. Franciszka Kleeberga 5 21-412 Adamów
Telefon 25 755 31 40 25 755 31 13 25 755 31 67
E-mail adamow@adamow.pl
Fax 25 755 31 67
Wpłaty Numer konta
83 9202 0003 0000 0215 2000 0010

Numer konta odpady komunalne
89 9202 0003 0000 0215 2000 0290

Poprawny CSS!

Godziny pracy

Poniedziałek : 8:00 - 16:00 Wtorek : 8:00 - 16:00 Środa : 8:00 - 16:00 Czwartek : 8:00 - 16:00 Piątek : 8:00 - 16:00

Przydatne linki