Dobry Start 300+
DOBRY START 300 + DYŻUR PRACOWNIKA ZUS W URZĘDZIE GMINY
Dnia 30 lipca 2021 r. (piątek) od godziny 10:00 do godziny 13:00, pracownik ZUS pełnić będzie dyżur w Urzędzie Gminy Adamów (na parterze) w związku z przejęciem i wdrażaniem realizacji programu Dobry Start przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Pracownik ZUS pomoże w założeniu profilu PUE ZUS oraz w złożeniu wniosku 300 +.
Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Według nowych zasad, wnioski o świadczenie Dobry Start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie na wskazane konto bankowe.
Wnioski drogą elektroniczną można składać od 1 lipca do 30 listopada przez portal PUE ZUS, portal informacyjno-usługowy Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną.
Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie Dobry Start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Dokumenty i dane niezbędne do założenia profilu na PUE ZUS i złożenia wniosku 300+
- Dane dziecka – PESEL, data urodzenia, nazwisko, imię, zeskanowane orzeczenie o niepełnosprawności – jeżeli takie orzeczenie posiada,
- Nazwę i adres szkoły do której uczęszcza dziecko
- Dane rodzica/opiekuna – PESEL, data urodzenia, , nazwisko, imię, adres zamieszkania, dowód osobisty
- Adres mailowy
- Numer rachunku bankowego
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start