Dotacja z Unii Europejskiej na projekt „ESSA – wsparcie rozwoju kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań uczniów poza edukacją formalną”.
Gmina Adamów uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „ESSA – wsparcie rozwoju kompetencji, umiejętności, uzdolnień i zainteresowań uczniów poza edukacją formalną”.
Realizator: Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Adamowie.
Cel Projektu: Od 02.09.2024 do 26.06.2026 116 uczniów (UCZ) (46K;70M) znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej ze Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Adamowie (woj. lubelskie) rozwinie kompetencje, umiejętności, uzdolnienia, zainteresowania poza edukacją form. Postawiony cel wynika bezpośr ze zdiagnozowanych problemów grupy docel, jakie Wnioskodawca chce rozwiązać poprzez realizację proj tj.:
- deficyt form rozwijania kompetencji/umiejętności/uzdolnień/zainteresowań uczniów poza edukacją formalną na terenie Gminy Adamów
- utrudniony dostęp do zajęć związany z miejscem zamieszkania (tereny wiejskie, konieczność dojazdu do większych miejscowości)
- niewystarczające środki finansowe w ramach subwencji oświatowej ograniczające możliwość organizacji zajęć dodatkowych przez Wnioskodawcę.
Cel główny projektu jest zgodny z FELU.10.03 2021-27, gdyż realizuje typ projektu 3:
- zakłada, iż 116 UCZ (46K;70M) rozwinie kompetencje, umiejętności, uzdolnienia i zainteresowania poza edukacją formalną;
- cel projektu jest tożsamy z celem interwencji EFS+, tj. wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji
- realizacja niniejszego projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego działania 10.3 poprzez realizację zaplanowanych działań, cel bezpośrednio przekłada się na zaplanowane w projekcie zadania
- grupą doc. projektu są ostateczni odbiorcy wsparcia wskazani w FELU.10.03 2021-27, tj. uczniowie szkół podstawowych
W ramach projektu zaplanowano zajęcia pozalekcyjne w obszarach tematycznych wynikających z diagnozy potrzeb, prowadzone różnorodnymi metodami aktywizującymi uczestników:
- 1 Rozwój kompetencji matematycznych i przyrodniczych – ARYTMETYKA MENTALNA dla UCZ. klas I-III (46 UP), MATEMATYKA S.O.S. dla UCZ. klas IV-VIII (60 UP) oraz LABOLATORIUM SCIENCE (interdyscyplinarne zajęcia w zakresie nauk przyrodniczych) dla klas IV-VII (40 UP)
- 2 Rozwój kompetencji cyfrowych oraz w zakresie technologii i inżynierii: LABORATORIUM – PROGRAMOWANIE, ROBOTYKA I SZTUCZNA INTELIGENCJA dla UCZ kl. II-VII (56 UP)
- 3 Rozwój kompetencji osobistych i społecznych oraz w zakresie przedsiębiorczości – BYŁY SOBIE PIENIĄDZE dla UCZ kl. V-VI (28 UP), ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE SPOŁECZNE I OSOBISTE dla UCZ kl. VII-VIII (24 UP) oraz WYJAZD EDUKACYJNY DO CENTRUM PIENIĄDZA NBP IM. SŁAWOMIRA S. SKRZYPKA W W-WIE (20 UP + 2 N).
Łącznie w ramach projektu przeprowadzonych zostanie 1 590 godzin lekcyjnych zajęć (w tym w roku: 2024/2025 – 810 h a w 2025/2026: 780 h). Projekt zapewnia wykorzystanie zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 332 969,26 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 296 339,26 zł (89,00 %)
Wysokość dotacji z budżetu krajowego: 0,00 zł (0,00 %)