Petycja/skarga w sprawie wykorzystania stron www w zakresie przeciwdziałania patologiom wśród dzieci i młodzieży oraz przeciwdziałania przemocy
Rada Gminy Adamów
ex officio – wnosimy o przekazanie – za pośrednictwem – Kierownika Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) – w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z 2018.05.24).
Dane wnioskodawcy/petycjodawcy/skargodawcy* znajdują się poniżej oraz – w załączonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem – stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) – Data dostarczenia – zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z 2017.03.02)
Aby zachować pełną transparentność i jawność działań wnosimy o opublikowanie niniejszej skargi na stronie WWW lub BIP Jednostki
Niniejsze pismo łączy w sobie tryb skargi oraz petycji – (aby nie marnować papieru)
Zdaniem wnoszącego – należy go procedować dwutorowo w trybie art. 229 kpa oraz w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) – dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji dołączamy ją do niniejszego wniosku. Nie jest to łączenie trybów – zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa środki prawne – wniosek oznaczoną – I i odrębną petycję oznaczoną II – vide – J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy – dostępne w sieci Internet.
W razie niezroumienia idee fixe skargi/petycji – prosimy o kontakt telefoniczny – 608-318-418 – postaramy się werbalnie wyjaśnić clou – pisma
Aby zachować pełną jawność i transparentność działań – wnosimy o opublikowanie niniejszego pisma na stronie WWW lub BIP – jednostki.
Dla odseparowania od wniosku – petycjodawca – postulaty związane z petycją – zaznacza kurysywą, etc
Premabuła Skrgi:
Udostępnianie informacji publicznej w sposób automatyczny – poprzez media elektroniczne – wydaje się w obecnych czasach – wymogiem niezbędnym – Młode pokolenie (Młodzi Podatnicy) – wg. naszych szacunków już za 10 lat będzie oczekiwać – całkowitej obsługi elektronicznej i telefonicznej, etc (tak jak stało się to już z systemami bankowymi) Taże walka z patologiami – inter alia – alkoholizm, narkomania – wymagają – w mniemaniu skarżącego – korzystania z mediów Internetowych – tak aby bezpośrednio dotrzeć do Dzieci i Młodzieży.
Nie można bagatelizować problemu gdyż – W 2016 r. alkohol odpowiadał na świecie za 7 proc. zgonów mężczyzn oraz 2 proc. kobiet. Przyczynia się również do większej liczby wypadków, przemocy, zabójstw i samobójstw. !
W Polsce – średnio – co drugi dzień umiera młoda osoba z powodu przedawkowania dopalaczy
Jeszcze większym problemem jest alkoholizm i narkomania wśród Młodzieży, etc – Warto aby Decydenci w Gminach poświęcili trochę czasu na analizę rzeczonej problematyki i rozważyli stosowanie nowocześniejszych narzędzi przez skostniałe GKRPA ….- oczywiście w zgodzie z art. 4 index 1 wyżej wzmiankowanej Ustawy.
Przedmiot Skargi:
- 1) Składamy niniejszymskargęw trybie art. 229 ust. 3 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z 2017.06.27) – na Kierownika JST – w przedmiocie niewykorzystania kwoty w 2018 r. (ok. 6,5 tys. pln ) pochodzącej z funduszu powstałego na bazie dyspozycji Ustawy z dnia 26 października 1982 r.o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2016.487 t.j. z dnia 2016.04.12)
W mniemaniu skarżącego – biorąc pod uwagę poniższą osnowę skargi – taka bezczynność w obliczu katastrofalnej sytuacji w obszarze walki z patologiami – zasługuje na uwzględnienie skargi i podjęcie działań sanacyjnych w ramach uzasadnionego społecznie interesu pro publico bono.
Osnowa Skagi:
To jak w niektórych Gminach działają KRPA – najlepiej obrazują media w ostatnim czasie:
Sytuacja jest Dramatyczna – jak informują media Przewodniczący Komisji Rozwiązywnia Problemów alkoholowych w gminie Milicz – został złapany na jeździe po pijanemu … https://www.tvp.info/45528399/wstydze-sie-byly-szef-komisji-antyalkoholowej-jechal-na-podwojnym-gazie
Jak wynika z uprzednio przeprowadzanych wnioskowań do Gmin oraz z analizy budżetów Gmin/Miast – właściwe wykorzystanie środków jakimi dysponują Gminy w związku z uiszczaniem opłat przez Przedsiębiorców – wynikających z dyspozycji Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018r. poz. 2137) – wydaje się niezwykle istotne z punktu widzenia uzasadnionego interesu społecznego – pro publico bono oraz z punktu widzenia realizacji celów określonych w Gminnych programach Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
Wszędzie na Świecie zdając sobie sprawę z ważkości problematyki prowadzi się walkę z alkoholizmem i narkomanią – w dużej mierze za pomocą najnowocześniejszych mediów w obszarze Internetu, etc – tymczasem w naszym Kraju – w Gminach … Ad vocem uzyskanych odpowiedzi – są to często pogadanki, prelekcje, rozdawane płyty CD – sic !
Jak wynika z uzyskanej przez Wnioskodawcę – odpowiedzi z Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – (dalej PARPA) – wydatki na strony WWW o tematyce związanej z przeciwdziałaniem patologiom – mieszczą się w zakresie zadań określonych art. 4 index 1 ust. 1 wyżej wzmiankowanej Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (…) i pozwalają realizować zadania związane choćby z prowadzeniem profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży (…)