Rządowy Program Odbudowy Zabytków
Gmina Adamów zachęca właścicieli zabytków do zapoznania się i wzięcia udziału w programie „Rządowy Program Odbudowy Zabytków”.
Na podstawie § 3 ust. 2 pkt 2 Uchwały Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 roku w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Wójt Gminy Adamów ogłasza nabór wstępnych zgłoszeń proponowanych do aplikowania o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W ramach programu można wnioskować o udzielenie dotacji na finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w ewidencji zabytków (zgodnie z art. 8 i 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Dz. U. z 2022 r. poz. 840).
Szczegółową listę prac, na które można przeznaczyć dotację określa art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Warunkiem udzielenia dotacji jest posiadanie wkładu własnego w wysokości nie niższej niż 2% wartości zadania.
Wartość dotacji może wynosić do 3 500 000,00 zł.
Wstępne zgłoszenia należy składać w formie papierowej w kancelarii Urzędu Gminy Adamów – ul. Kleeberga 5, 21-412 Adamów
w terminie od dnia 19 stycznia 2023 r. do dnia 25 stycznia 2023 r. w godzinach od 8:00 do 16:00.
Złożenie wstępnego zgłoszenia nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Szczegółowe informacje i wzór zgłoszenia w Regulaminie naboru.