SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONYCH KONSULTACJI

9 czerwca 2015

Pr. 520.3.2015 Sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji dotyczących projektu Wieloletniego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2015 – 2020.

Obowiązek przeprowadzenia konsultacji wynika z art. 5a ust.1 ustawy  z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. 2014 poz. 1118)organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, tj. Rada Gminy uchwala,  po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi, roczny program współpracy oraz może uchwalić wieloletni program współpracy.  Konsultacje społeczne przeprowadzono zgodnie z Uchwałą Nr XLVI/242/10 Rady Gminy Adamów z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz Zarządzeniem nr 21/15 Wójta Gminy Adamów z dnia 18 marca  2015 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących projektu Wieloletniego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2015 – 2020.
 Celem konsultacji było wypracowanie rozwiązań, które uwzględniałyby możliwości i potrzeby sektora społecznego, adekwatnie do kompetencji i możliwości finansowych samorządu gminnego. Przeprowadzone konsultacje umożliwiały zapoznanie się z projektami programów i wyrażanie przez organizacje pozarządowe swoich opinii, uwag, składanie wniosków i postulatów na każdym etapie jego tworzenia. W proces konsultacji zostały włączone organizacje pozarządowe działające na terenie Gminy Adamów oraz komórki organizacyjne Urzędu.
 Prace nad projektem programu współpracy składały się z dwóch etapów: – I etap, w którym organizacje mogły zgłaszać swoje uwagi i propozycje, współtworząc tym samym projekty dokumentów, natomiast w II etapie odbyły się formalne konsultacje projektów programów, zgodnie z procedurą wynikającą z przytoczonej wcześniej uchwały. 

I etap konsultacji

 Prace nad opracowaniem projektu programu wieloletniego prowadzone były w ramach projektu „Razem jesteśmy najsilniejsi – wdrażanie Modelu współpracy pomiędzy samorządem, a organizacjami pozarządowymi na terenie 6 gmin powiatu łukowskiego”, który Gmina realizuje od grudnia 2013 roku. W ramach projektu powołano Zespół Roboczy ds. opracowania Wieloletniego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. W ramach prac nad programem odbyły się dwa warsztaty konsultacyjne, w których uczestniczyli przedstawiciele JST i NGO.  

II etap konsultacji

 Zgodnie z Zarządzeniem nr 21/15 Wójta Gminy Adamów z dnia 18 marca2015 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących projektu Wieloletniego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2015 – 2020. 

Termin rozpoczęcia konsultacji określono na dzień 23 marca, a zakończenia na dzień 6 kwietnia 2015 r. Konsultacje zaplanowano w formie pisemnej opinii z użyciem dostępnych formularzy, stanowiących załączniki do przedmiotowego Zarządzenia.

Projekt konsultowanego dokumentu zamieszczono na stronie internetowej Gminy (www.adamow.pl), w Biuletynie Informacji Publicznej (www.adamow.bip.lubelskie.pl) oraz w siedzibie Urzędu, informację o konsultacjach wraz z projektami programów wysłano również drogą elektroniczną do organizacji w dniu 19 marca 2015 r. 

Wynik konsultacji

   Organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nie zgłosiły uwag do przedstawionego projektu Wieloletniego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2015 – 2020.  

Za konsultacje społeczne Programu odpowiadał inspektor ds. promocji gminy i współpracy z organizacjami pozarządowymi. 

  Wójt Gminy Adamów
/-/ Sławomir Skwarek 

Sprawozdanie przygotował: Tadeusz Osiński 

inspektor ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi 

Adamów, 10 kwietnia 2015 r.

Urząd Gminy Adamów

Adres ul. gen. Franciszka Kleeberga 5 21-412 Adamów
Telefon 25 755 31 40 25 755 31 13 25 755 31 67
E-mail adamow@adamow.pl
Fax 25 755 31 67
Wpłaty Numer konta
83 9202 0003 0000 0215 2000 0010

Numer konta odpady komunalne
89 9202 0003 0000 0215 2000 0290

Poprawny CSS!

Godziny pracy

Poniedziałek : 8:00 - 16:00 Wtorek : 8:00 - 16:00 Środa : 8:00 - 16:00 Czwartek : 8:00 - 16:00 Piątek : 8:00 - 16:00

Przydatne linki