UWAGA ROLNICY !
Wnioski o dopłaty tylko przez Internet!
Duże zmiany dla rolników chcących otrzymać dopłaty z Unii Europejskiej. Od 2018 r. wszystkie wnioski o przyznanie płatności muszą zostać złożone formie elektronicznej.
Od początku roku obowiązują nowe zasady ubiegania się o dopłaty bezpośrednie dla rolników. Zmianom uległ sposób składania wniosku o przyznanie płatności. Dotychczasowe dokumenty zastąpione zostały wnioskami składanymi przez Internet za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus.
Wnioski o dopłaty tylko przez Internet!
Duże zmiany dla rolników chcących otrzymać dopłaty z Unii Europejskiej. Od 2018 r. wszystkie wnioski o przyznanie płatności muszą zostać złożone formie elektronicznej.
Od początku roku obowiązują nowe zasady ubiegania się o dopłaty bezpośrednie dla rolników. Zmianom uległ sposób składania wniosku o przyznanie płatności. Dotychczasowe dokumenty zastąpione zostały wnioskami składanymi przez Internet za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus.
Możliwość złożenia wniosku w wersji papierowej w biurze powiatowym ARiMR, będzie możliwe tylko i wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Agencja przyjmie dokumenty jedynie wówczas, gdy rolnik nie będzie w stanie złożyć wniosku w formie elektronicznej i jednocześnie nie będzie mógł skorzystać z pomocy technicznej zapewnionej przez biuro powiatowe ARiMR. Jednostka tak jak dotychczas będzie przesyłać rolnikom wstępnie wypełniony wniosek tzw. wniosek spersonalizowany wraz z załącznikami wersji papierowej (do 2020 r.). Należy jednak traktować go jedynie informacyjnie.
Aplikacja eWniosekPlus, która „przejmie” składanie wniosków, poprowadzi rolnika przez cały ten proces. Osoba, która rozpocznie pracę z programem, będzie musiała wskazać uprawy na działkach referencyjnych (ewidencyjnych) spersonalizowanych na podstawie wniosku o przyznanie płatności na rok 2017 lub na dodanych nowych działkach referencyjnych. Po wyrysowaniu uprawy rolnik będzie musiał zaznaczyć płatność, o którą ubiega się do danej uprawy. Będzie mógł dodać niezbędne załączniki, a pozostałe dane we wniosku wypełnione zostaną automatycznie przez aplikację. Wszelkie błędy zostaną natychmiast wychwycone przez system komputerowy, co umożliwi dokonanie korekt rolnikowi bez konieczności wizyty w Agencji.
Jak skorzystać z aplikacji eWniosekPlus?
Od 12 lutego wszyscy rolnicy za pośrednictwem strony internetowej www.arimr.gov.pl mogą zapoznać się z wersją demonstracyjną aplikacji eWniosekPlus i sprawdzić, jak ten program działa i jak z niego korzystać. Pełna wersja nowej aplikacji zostanie udostępniona na stronie internetowej Agencji 15 marca, czyli w dniu rozpoczęcia tegorocznej kampanii przyjmowana wniosków o przyznanie płatności.
By korzystać z możliwości programu, trzeba będzie się do niego zalogować. Rolnicy, którzy posiadają już konto w aplikacji e-Wniosek, mogą zalogować się na istniejące konto. W przypadku, gdy rolnik nie posiada konta w aplikacji e-Wniosek, powinien je utworzyć na stronie www.arimr.gov.pl w zakładce eWniosekPlus. Do założenia konta wystarczy podać trzy dane weryfikacyjne: numer identyfikacyjny producenta – „numer gospodarstwa”, kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2017 oraz 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego wskazanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. Zalecane jest również wskazanie adresu e-mail.
Szkolenia i pomoc
ARiMR zapowiada, że rolnicy nie zostaną pozostawieni sami sobie. Od 16 lutego po udostępnieniu wersji DEMO aplikacji eWniosekPlus, Agencja przeprowadzi cykl szkoleń praktycznych mających na celu przygotowanie pracowników ARIMR, rolników, doradców oraz pracowników Izb Rolniczych do korzystania z aplikacji. Rolnicy nieposiadający dostępu do Internetu, będą mogli skorzystać ze stanowisk komputerowych biur powiatowych Agencji oraz pomocy jej pracowników. Planowana jest też organizacja dni otwartych w biurach powiatowych, w trakcie których rolnik będzie mógł skorzystać z pomocy pracowników Agencji.