Polityka Prywatno艣ci i Ochrony Danych Osobowych

18 czerwca 2018

Ten serwis internetowy korzysta z plik贸w „cookies” (tzw. „ciasteczek”) i podobnych technologii przede wszystkim w celu:

  • optymalizacji korzystania przez U偶ytkownik贸w ze strony www.adamow.pl,
  • zbierania informacji dotycz膮cych statystyk.

Pliki cookies mog膮 by膰 r贸wnie偶 u偶ywane przez zewn臋trzne serwisy do kt贸rych odwo艂ujemy si臋 w tre艣ci strony www.adamow.pl.

Je艣li nie wyra偶asz na to zgody, zmie艅 ustawienia swojej przegl膮darki. Brak zmiany ustawie艅 oznacza zgod臋 na zapisywanie plik贸w cookies na Twoim dysku.

Aby wy艂膮czy膰 obs艂ug臋 „cookies” nale偶y zmieni膰 ustawienia przegl膮darki. Szczeg贸艂owy opis zmiany ustawie艅 w najpopularniejszych przegl膮darkach znajduje si臋 poni偶ej:

Wi臋cej informacji o plikach „cookies” znajduje si臋 na stronie:聽http://wszystkoociasteczkach.pl

Klauzula informacyjna w zakresie ochrony danych osobowych

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest W贸jt Gminy Adam贸w, ul. Gen. Franciszka Kleeberga 5, 21-412 Adam贸w, adamow@adamow.pl
  2. Kontakt do inspektora ochrony danych, iod@adamow.pl lub listownie na adres administratora danych,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane b臋d膮 w celu realizacji zada艅 wynikaj膮cych z ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorz膮dzie gminnym na podstawie art. 6 ust 1 pkt c RODO.
  4. Dost臋p do Pani/Pana danych osobowych b臋d膮 posiada膰 wy艂膮cznie upowa偶nione osoby oraz inne osoby stosownie do Kodeksu Post臋powania Administracyjnego.
  5. Pani/Pana dane osobowe b臋d膮 przechowywane przez okres adekwatny do kategorii archiwalnej akt, w kt贸rych si臋 znajduj膮,
  6. Posiada Pani/Pan prawo dost臋pu do tre艣ci swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usuni臋cia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofni臋cia zgody w聽dowolnym momencie bez wp艂ywu na zgodno艣膰 z prawem przetwarzania je偶eli przetwarzanie odbywa si臋 na podstawie zgody.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urz臋du Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, i偶 przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz膮cych narusza przepisy RODO z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  8. Podanie przez Pana/Pani膮 danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowi膮zana do ich podania a konsekwencj膮 niepodania danych osobowych b臋dzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

 

聽KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W SPRAWACH Z ZAKRESU PODATK脫W LOKALNYCH W URZ臉DZIE GMINY ADAM脫W

Szanowni Pa艅stwo, chc膮c za艂atwi膰 w Urz臋dzie Gminy Adam贸w spraw臋 z zakresu podatk贸w lokalnych, podajecie nam swoje dane osobowe. Poni偶ej przedstawiamy wszystkie informacje dotycz膮ce ich przetwarzania.

Kto jest administratorem Pa艅stwa danych osobowych

Administratorem Pa艅stwa danych osobowych jest W贸jt Gminy Adam贸w, ul. Kleeberga 5, 21-412 Adam贸w.

Z kim mo偶ecie si臋 Pa艅stwo skontaktowa膰, aby uzyska膰 wi臋cej informacji o przetwarzaniu danych osobowych

Szczeg贸艂owych odpowiedzi na pytania dotycz膮ce przetwarzania Pa艅stwa danych osobowych udzieli Inspektor Ochrony Danych. Kontakt z IOD jest mo偶liwy pod adresem e-mail: iod@adamow.pl lub Urz膮d Gminy Adam贸w, ul. Kleeberga 5, 21-412 Adam贸w.

Jakie s膮 cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

B臋dziemy przetwarza膰 Pa艅stwa dane osobowe w celu[1] :

  • ustalania wymiaru podatku rolnego, le艣nego, od nieruchomo艣ci, a tak偶e ksi臋gowania ich wp艂at;
  • wydawania decyzji w przedmiocie: umorzenia p艂atno艣ci ww. podatk贸w, odroczenia terminu ich p艂atno艣ci, roz艂o偶enia p艂atno艣ci na raty, przyznawania ulg gruntowych, inwestycyjnych;
  • prowadzenia ewidencji szczeg贸艂owej nale偶no艣ci z tytu艂u podatk贸w i op艂at lokalnych;
  • wystawiania za艣wiadcze艅: o niezaleganiu z p艂atno艣ci膮 ww. podatk贸w, o posiadanych gruntach, a tak偶e decyzji i postanowie艅 o powstaniu nadp艂aty;
  • wystawiania upomnie艅 i tytu艂贸w wykonawczych na d艂u偶nik贸w zalegaj膮cych z zap艂at膮 podatku rolnego, le艣nego, od nieruchomo艣ci, a tak偶e prowadzenie ich windykacji (w tym w post臋powaniu wieczystoksi臋gowym w celu wpisu hipoteki przymusowej na nieruchomo艣ci d艂u偶nika).

Komu mo偶emy udost臋pni膰 Pa艅stwa dane

Pa艅stwa dane osobowe mo偶emy przekaza膰 podmiotom wspieraj膮cym w zakresie obs艂ugi i konserwacji system贸w informatycznych (w tym: w艂a艣cicielom system贸w Info System GROSZEK 鈥 Podatki Osoby Fizyczne, Podatki Osoby Prawne), so艂tysom, podmiotom 艣wiadcz膮cym us艂ugi w zakresie dostarczania korespondencji, instytucjom bankowym.

Przez jaki czas b臋dziemy przetwarza膰 Pa艅stwa dane osobowe

Pa艅stwa dane osobowe b臋dziemy przechowywa膰 przez okres niezb臋dny do realizacji wymienionego wy偶ej celu, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy prawa, w oparciu o Instrukcj臋 Kancelaryjn膮. Po zako艅czeniu realizacji cel贸w, w kt贸rych pozyskali艣my Pa艅stwa dane osobowe mo偶emy je dalej przechowywa膰 w celach statystycznych i archiwizacyjnych.

Czy musicie Pa艅stwo poda膰 nam swoje dane osobowe

Przetwarzanie Pa艅stwa danych osobowych wynika z realizacji obowi膮zk贸w ustawowych, zatem ich podanie jest obligatoryjne.

Jakie przys艂uguj膮 Pa艅stwu prawa

Poniewa偶 przetwarzamy Pa艅stwa dane osobowe, macie prawo do: dost臋pu do tych danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania danych je艣li s膮 b艂臋dne, uzupe艂nienia danych je艣li zauwa偶ycie Pa艅stwo, 偶e s膮 niekompletne, ograniczenia przetwarzania danych np. na okres pozwalaj膮cy nam sprawdzi膰 prawid艂owo艣膰 Pa艅stwa danych, usuni臋cia danych np.: kiedy nie b臋d膮 ju偶 potrzebne do celu, dla kt贸rego zosta艂y zebrane.

Prawo wniesienia skargi

Je艣li uznacie Pa艅stwo, 偶e przetwarzamy Wasze dane osobowe niezgodnie z przepisami prawa, mo偶ecie wnie艣膰 skarg臋 do Prezesa Urz臋du Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Pa艅stwa dane osobowe mog膮 by膰 przetwarzane przez nas automatycznie, ale nie b臋dziemy ich profilowa膰.

 

[1] Podstaw膮 prawn膮 przetwarzania jest zatem realizacja obowi膮zku prawnego ci膮偶膮cego na administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, realizacja um贸w na podstawie art. 6 ust. 2 lit. b RODO, a tak偶e wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w艂adzy publicznej powierzonej administratorowi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO 鈥 w zw. z przepisami ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op艂atach lokalnych, ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, ustawy z dnia 30 pa藕dziernika 2002 r. o podatku le艣nym, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o post臋powaniu egzekucyjnym w administracji.

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowi膮zku prawnego ci膮偶膮cego na administratorze (przetwarzanie w zwi膮zku z ustaw膮 z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o聽aktach stanu cywilnego i ustaw膮 z dnia 17 pa藕dziernika 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)

TO呕SAMO艢膯 ADMINISTRATORA Administratorami s膮:

1.聽聽聽聽 Minister Cyfryzacji, maj膮cy siedzib臋 w Warszawie (00-060) przy ul. Kr贸lewskiej 27 鈥 odpowiada za utrzymanie i rozw贸j rejestru,

2.聽聽聽聽 Minister Spraw Wewn臋trznych i Administracji, maj膮cy siedzib臋 w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 鈥 odpowiada za kszta艂towanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urz臋dzie stanu cywilnego administratorem jest:

Kierownik Urz臋du Stanu Cywilnego w Adamowie maj膮cy siedzib臋 w Adamowie (21-412) przy ul. Gen. Franciszka Kleeberga 5.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA Z administratorem 鈥 Ministrem Cyfryzacji mo偶na si臋 skontaktowa膰 poprzez adres e-mail iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem 鈥 Ministrem Spraw Wewn臋trznych i Administracji mo偶na si臋 skontaktowa膰 pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem 鈥 Kierownikiem Urz臋du Stanu Cywilnego w Adamowie mo偶na si臋 skontaktowa膰 pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH Administrator 鈥 Minister Cyfryzacji wyznaczy艂 inspektora ochrony danych, z kt贸rym mo偶e si臋 Pani / Pan skontaktowa膰 poprzez e-mail iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator 鈥 Minister Spraw Wewn臋trznych i Administracji wyznaczy艂 inspektora ochrony danych, z kt贸rym mo偶e si臋 Pani / Pan skontaktowa膰 poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator 鈥 W贸jt Gminy Adam贸w wyznaczy艂 inspektora ochrony danych, z聽kt贸rym mo偶e si臋 Pani / Pan skontaktowa膰 poprzez e-mail iod@adamow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora

Z inspektorem ochrony danych mo偶na si臋 kontaktowa膰 we wszystkich sprawach dotycz膮cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi膮zanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA Pani / Pana dane mog膮 by膰聽 przetwarzane w celu:

路聽聽聽聽聽聽聽聽 sporz膮dzenia aktu urodzenia dziecka

路聽聽聽聽聽聽聽聽 sporz膮dzenia aktu ma艂偶e艅stwa

路聽聽聽聽聽聽聽聽 sporz膮dzenia aktu zgonu

路聽聽聽聽聽聽聽聽 przyj臋cia o艣wiadcze艅 o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie za艣wiadczenia potwierdzaj膮cego uznanie ojcostwa

路聽聽聽聽聽聽聽聽 przyj臋cia o艣wiadczenia rozwiedzionego ma艂偶onka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem ma艂偶e艅stwa

路聽聽聽聽聽聽聽聽 przyj臋cia o艣wiadcze艅 o nazwisku pierwszego dziecka ma艂偶onk贸w przy sporz膮dzaniu aktu urodzenia

路聽聽聽聽聽聽聽聽 przyj臋cia o艣wiadcze艅 ma艂偶onk贸w, 偶e dziecko jednego z ma艂偶onk贸w b臋dzie nosi艂o takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosi艂oby ich wsp贸lne dziecko

路聽聽聽聽聽聽聽聽 przyj臋cia o艣wiadcze艅 o zmianie imienia lub imion

路聽聽聽聽聽聽聽聽 wydania za艣wiadczenia o stanie cywilnym

路聽聽聽聽聽聽聽聽 wydania odpisu aktu stanu cywilnego

路聽聽聽聽聽聽聽聽 wydania za艣wiadczenia do zawarcia ma艂偶e艅stwa za granic膮

路聽聽聽聽聽聽聽聽 wydania za艣wiadczenia o zagini臋ciu lub zniszczeniu ksi膮g stanu cywilnego/wydania za艣wiadczenia o nieposiadaniu ksi臋gi stanu cywilnego

路聽聽聽聽聽聽聽聽 sprostowania, uzupe艂nienia, uniewa偶nienia aktu stanu cywilnego

路聽聽聽聽聽聽聽聽 realizacji wniosku o sporz膮dzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokument贸w potwierdzaj膮cych urodzenie/ma艂偶e艅stwo/zgon za granic膮

路聽聽聽聽聽聽聽聽 realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie ma艂偶e艅stwa przed up艂ywem terminu, o kt贸rym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opieku艅czy

路聽聽聽聽聽聽聽聽 realizacji wniosku o wydanie za艣wiadczenia o przyj臋tych sakramentach

路聽聽聽聽聽聽聽聽 realizacji wniosku o zmian臋 imienia lub nazwiska.

路聽聽聽聽聽聽聽聽 do艂膮czenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie

路聽聽聽聽聽聽聽聽 wydania dokument贸w z akt zbiorowych

路聽聽聽聽聽聽聽聽 zameldowania

路聽聽聽聽聽聽聽聽 nadania numeru PESEL.

Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi膮 podstaw臋 wpis贸w w rejestrze PESEL.

Pani/ Pana dane osobowe b臋d膮 przetwarzane na podstawie聽 przepis贸w ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepis贸w ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

ODBIORCY DANYCH

Kierownik urz臋du stanu cywilnego udost臋pnia dane z rejestru stanu cywilnego wydaj膮c uprawnionym podmiotom dokumenty okre艣lone w ustawie 鈥 Prawo o aktach stanu cywilnego. Dost臋p do danych maj膮 tak偶e s艂u偶by.

Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi膮 podstaw臋 wpis贸w w rejestrze PESEL.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA艃STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI臉DZYNARODOWEJ Dane dotycz膮ce urodze艅, ma艂偶e艅stw i zgon贸w mog膮 by膰 przekazywane do pa艅stw trzecich na podstawie um贸w mi臋dzynarodowych, kt贸rych stron膮 jest Rzeczpospolita Polska.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urz臋du stanu cywilnego przechowuje przez okres:

1) 100 lat 鈥 akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego

dotycz膮ce aktu urodzenia;

2) 80 lat 鈥 akty ma艂偶e艅stwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu

cywilnego dotycz膮ce aktu ma艂偶e艅stwa i aktu zgonu.

PRAWA PODMIOT脫W DANYCH Przys艂uguje Pani/Panu prawo dost臋pu do Pani/Pana danych oraz prawo 偶膮dania ich sprostowania, a tak偶e danych os贸b, nad kt贸rymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO Przys艂uguje Pani/Panu r贸wnie偶 prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj膮cego si臋 ochron膮 danych osobowych w pa艅stwie cz艂onkowskim Pani / Pana zwyk艂ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope艂nienia domniemanego naruszenia.
殴R脫D艁O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane s膮 przez nast臋puj膮ce organy:

– kierownik urz臋du stanu cywilnego sporz膮dzaj膮cy akt urodzenia, ma艂偶e艅stwa i zgonu oraz wprowadzaj膮cy do nich zmiany;

–聽 kierownik urz臋du stanu cywilnego wydaj膮cy decyzj臋 o zmianie imienia lub nazwiska.

INFORMACJA O DOWOLNO艢CI LUB OBOWI膭ZKU PODANIA DANYCH Obowi膮zek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.